Dear readers,
I imagine in these days you are involved in Christmas shopping to find the last gifts for your friends and family, I saved you from giving a list of possible gifts because I think a present has to be very personal, talk about the person who will receive it and be chosen observing his tastes with a bit of care. Only a recomendation, let's try to limit our consumerism and think that sometimes the time is still the most precious gift.
Christmas is the time in which you come back home, the family gets together, you have more time to spend with old friends. For me it's also the time in which I can be lazy without feeling too guilty :), watch movies, go to cinema, read books, my copy of Vogue Italia, newspaper, yes not only online (I'm also a fan of paper), stay at bed and make simple things I don't have time to do before...like having a decent breakfast, going to hairdresser :) (oh, I made a long fringe in these days)!
How are you spending the spare time in these days before the big holidays? Is full time shopping killing you? In these days I'm reading a Frida Kahlo monograph by Taschen I bought recently to increase my collection, I'll talk about her soon.
And soon there will be a guest post on a smart and talented illustrator :-) whose drawings I love. So stay tuned!
Cari lettori,
immagino che in questi giorni siate presi dallo shopping di Natale per trovare gli ultimi regali da fare per i vostri amici e per la famiglia. Vi ho risparmiato una lista di possibili doni perchè penso che un regalo debba essere personale, parlare della persona che lo riceverà, essere scelto osservando i suoi gusti con un pò di attenzione. Una sola raccomandazione, cerchiamo di limitare il nostro consumismo e pensiamo che qualche volta il tempo è ancora il regalo più prezioso.
Il Natale è il momento in cui si torna a casa, la famiglia si riunisce, si ha più tempo da passare con i vecchi amici. Per me è anche il tempo in cui si può essere pigri senza sentirsi troppo colpevoli :) guardare film, leggere libri, la mia copia di Vogue Italia, il giornale cartaceo, si, non solo online (sono anche una fan della carta), stare a letto e fare piccole cose semplici che non trovo il tempo di fare prima...come fare una colazione decente, andare dal parrucchiere :) (oh, ho fatto la frangia lunga in questi giorni)!
Come state passando il tempo libero in questi giorni prima delle grosse vacanze? Lo shopping a tempo pieno vi sta uccidendo? In questi giorni sto leggendo una monografia di Frida Kahlo di Taschen che ho comprato di recente per accrescere la mia collezione, vi parlerò a breve di lei.
E a breve ci sarà un guest post su un'illustratrice intelligente e di talento :-) di cui amo i disegni. Stay tuned!